مرجع تخصصی فایل های تحقیق دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق در مورد، تحقیق علمی، پژوهش و تحقیق، انواع تحقیق، تحقیق در مورد پژوهش دانش آموزی، دانلود تحقیق رایگان دانشجویی word، دانلود رایگان تحقیق، سایت تحقیق و مقاله، دانلود تحقیق رایگان با فرمت word، نمونه فایل ورد مقاله

مرجع تخصصی فایل های تحقیق دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق در مورد، تحقیق علمی، پژوهش و تحقیق، انواع تحقیق، تحقیق در مورد پژوهش دانش آموزی، دانلود تحقیق رایگان دانشجویی word، دانلود رایگان تحقیق، سایت تحقیق و مقاله، دانلود تحقیق رایگان با فرمت word، نمونه فایل ورد مقاله

دانلود ارزان تحقیق احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای ( بدون شکل ) 55 ص

تحقیق-احتراق-در-موتورهای-اشتعال-–-جرقه-ای-(-بدون-شکل-)-55-ص
تحقیق احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای ( بدون شکل ) 55 ص
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 54
حجم فایل: 134 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 54 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏احتراق در موتورهای اشتعال ‏–‏ جرقه ای
‏موتورهای اشتعال ( احتراق ) جرقه ای یا اتو
‏اصول کارکرد
‏این سیستم ‏، یک موتور احتراقی می باشد که با استفاده از اشتعال بیرونی ، انرژی موجود در سوخت ( بنزین ) را به انرژی جنبشی ( سینتیک ) تبدیل می کند .
‏این نوع موتورها برای کارکرد خود از یک مخلوط سوخت ‏–‏ هوا ( بر پایه بنزین یا گاز ) استفاده می کنند .
‏هنگامی که پیستون در داخل سیلندر به سمت پایین حرکت می کند مخلوط سوخت هوا به داخل سیلندر کشیده شده و هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند این مخلوط به صورت متراکم در می آید.‏
‏این مخلوط ، سپس در فواصل زمانی معین و توسط شمع ها ، جهت احتراق آماده می شود . گرمایی که در طی مرحله احتراق حاصل می شود باعث بالا رفتن فشار سیلندر گردیده و سپس پیستون باعث به حرکت درآمدن میل لنگ شده و در نتیجه ‏این فعل و انفعال ، انرژی مکانیکی ( قدرت ) حاصل می گردد .
‏پس از هر مرحله احتراق کامل ، گازهای موجود از سیلندر خارج شده و مخلوط تازه ای ‏از سوخت ‏–‏ هوا به داخل سیلندر کشیده ( وارد )می شود . در موتوراتومبیلها تبدیل گازها ( جابه جایی گازهای موجود ) بر اساس اصول
2
‏ چهار مرحله آغاز احتراق ( چهار حالت موتور ) و نیز حرکت میل لنگ که برای ‏هر احتراق کاملی مورد نیاز می باشد ، صورت می گیرد . ( شکل 1 )
‏اصول کارکرد موتورهای چهار زمانه ای
‏موتورهای احتراقی چهار زمانه ای از سوپاپهایی جهت کنترل جریان گاز بهره می گیرند .
‏چهار حالت موتور عبارتند از :
‏حالت تنفس
‏حالت تراکم و جرقه
3
‏حالت انفجار
‏حالت تخلیه
‏-حالت تنفس ‏
‏سوپاپ هوا ( ورودی ) : باز
‏سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته
‏حرکت پیستون : به سمت پایین
‏احتراق : وجود ندارد .
‏حرکت رو به پایین پیستون باعث افزایش حجم مفید داخل سیلندر شده و بدین طریق مخلوط سوخت ‏–‏ هوای تازه از داخل سوپاپ ورودی ، وارد سیلندر می شود .
‏حالت تراکم و جرقه
‏سوپاپ هوا( ورودی ) : بسته
‏ ‏سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته
‏حرکت پیستون : به سمت بالا
‏احتراق : فاز اشتعال اولیه
‏هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند باعث کاهش حجم مفید سیلندر شده و مخلوط سوخت ‏–‏ هوا را متراکم می کند .
‏درست چند لحظه قبل از رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا شمع بالای سیلندر جرقه زده و باعث احتراق مخلوط سوخت ‏–‏ هوا می شود .
4
‏نسبت تراکم توسط مقدار حجم سیلندر و حج‏م تراکم مطابق ذیل محاسبه می شود:
ε=( V n + Vc ) Vc
‏نسبت تراکم در خودروهای مختلف بستگی به طراحی موتور دارد .
‏افزایش نسبت تراکم در موتورهای احتراق داخلی ، باعث افزایش بازده گرمایی و مصرف سوخت می گردد .
‏به طور مثال افزایش نسبت تراکم از 6:1 به 8:1 باعث زیاد شدن بازده گرمایی به مقدار 12 درصد می گردد .
‏آزادی عمل در افزایش نسبت تراکم ، توسط عامل به نام ‏«‏ ضربه ‏»‏ ( یا پیش اشتعال ) محدود می شود . ‏«‏ ضربه ‏»‏ بر اثر فشار ناخواسته و احتراق کنترل نشده به وجود می آید . این عامل باعث به وجود آمدن خساراتی به موتور می شود .
‏سوختهای نامناسب و نیز ‏شکل نامناسب محفظه احتراق باعث ب‏وجود آمدن ‏این پدیده در نسبت تراکم های بالاتر می شود .
‏-‏مرحله قدرت
‏سوپاپ هوا ( ورودی ) : بسته
‏ ‏سوپاپ دود ( خروجی ) : بسته
‏حرکت پیستون : به سمت بالا
‏احتراق : به صورت کامل انجام گرفته است .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد