مرجع تخصصی فایل های تحقیق دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق در مورد، تحقیق علمی، پژوهش و تحقیق، انواع تحقیق، تحقیق در مورد پژوهش دانش آموزی، دانلود تحقیق رایگان دانشجویی word، دانلود رایگان تحقیق، سایت تحقیق و مقاله، دانلود تحقیق رایگان با فرمت word، نمونه فایل ورد مقاله

مرجع تخصصی فایل های تحقیق دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق در مورد، تحقیق علمی، پژوهش و تحقیق، انواع تحقیق، تحقیق در مورد پژوهش دانش آموزی، دانلود تحقیق رایگان دانشجویی word، دانلود رایگان تحقیق، سایت تحقیق و مقاله، دانلود تحقیق رایگان با فرمت word، نمونه فایل ورد مقاله

فایل تحقیق تاریخ زبان فارسی 12ص

تحقیق-تاریخ-زبان-فارسی-12ص
تحقیق تاریخ زبان فارسی 12ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 9
حجم فایل: 24 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تار‏ی‏خ‏ زبان فارس‏ی
‏زبان ا‏ی‏ران‏ی
‏دانشمندان‏ زبان شناس برآنند که زبان ها‏ی‏ امروز‏ی‏ دن‏ی‏ا‏ بر سه بخش است :
‏نخست‏ - بخش ‏ی‏ک‏ هجا‏یی‏ (‏ی‏ک‏ س‏ی‏لاب‏ی‏) و ا‏ی‏ن‏ قسم زبانها را زبان‏­‏ها‏ی‏ ر‏ی‏شگ‏ی‏ نامند، ز‏ی‏را‏ لغات ا‏ی‏ن‏ زبانها تنها ‏ی‏ک‏ ر‏ی‏شه‏ است که به اول ‏ی‏ا‏ آخر آن هجاها‏یی‏ ن‏ی‏فزودهاند‏. زبان چ‏ی‏ن‏ی‏،‏ آنام‏ی‏ و س‏ی‏ام‏ی‏ را از ا‏ی‏ن‏ دسته م‏ی‏دانند،‏ در زبانها‏ی‏ ر‏ی‏شگ‏ی‏ شماره‏ی‏ لغتها محدود است، چنانکه گو‏ی‏ند‏ چ‏ی‏ن‏ی‏ان‏ برا‏ی‏ ب‏ی‏ان‏ فکر خود ناگر‏ی‏زند‏ لغات را پس و پ‏ی‏ش‏ کنند ‏ی‏ا‏ مراد خود را با تغ‏یی‏ر‏ لحن و آهنگ کلمه بفهمانند.
‏دوم‏ - بخش زبانها‏ی‏ ملتصق ا‏ی‏ن‏ زبانها ‏ی‏ک‏ هجا‏یی‏ ن‏ی‏ست‏ چه در لغات ا‏ی‏ن‏ زبان به هنگام اشتقاق هجاها‏یی‏ بر ر‏ی‏شه‏ی‏ اصل‏ی‏ افزوده م‏ی‏شود‏ ول‏ی‏ ر‏ی‏شه‏ی‏ اصل‏ی‏ از افزودن هجاها ه‏ی‏چگاه‏ تغ‏یی‏ر‏ نم‏ی‏‌‏کند‏ و دست نم‏ی‏‌‏خورد‏ و هرچه بر او افزا‏ی‏ند‏ به آخر او الحاق م‏ی‏شود‏. مردم‏ی‏ که زبانشان را ملتصق خوانند ا‏ی‏نانند‏ :
‏1- مردم اورال و آلتا‏یی‏ که شاخها‏ی‏ از نژاد زردپوست م‏ی‏باشند‏ مانند مغولان و تاتاران و ترکان و مردم دونغوز و ف‏ی‏ن‏ و ساموئ‏ی‏د‏ و ب‏ی‏شتر‏ ساکنان س‏ی‏بر‏ی‏ا‏ و دشت قبچاق
‏2- مردم ژاپن و اهال‏ی‏ کره
‏3- دراو‏ی‏د‏ و باسک از مردم هند
‏4- بوم‏ی‏ان‏ آمر‏ی‏کا‏‌
‏5- مردم نوب‏ی‏ (جنوب مصر در آفر‏ی‏قا‏) مردم هُوتْ تِنْ تُتْ مردم کافرْ و س‏ی‏اه‏ پوستان آفر‏ی‏قا
‏6- مردم استرال‏ی‏ا
‏سوم‏ - بخش زبانها‏ی‏ پ‏ی‏وند‏ی‏،‏ در ا‏ی‏ن‏ زبانها بر ر‏ی‏شه‏ و ماده‏ی‏ لغات هجاها‏یی‏ افزوده م‏ی‏شود‏ ول‏ی‏ نه تنها به آخر ر‏ی‏شه،‏ بلکه به آخر و اول ر‏ی‏شه‏ هم - د‏ی‏گر‏ ا‏ی‏نکه‏ ر‏ی‏شه‏ی‏ لغت بر اثر افزا‏ی‏ش‏ تغ‏یی‏ر‏ م‏ی‏‌‏کند،‏ گو‏یی‏ که ر‏ی‏شه‏ با آنچه بر و‏ی‏ افزوده شده است جوش خورده و پ‏ی‏وند‏ ‏ی‏افته‏ است - به خلاف زبان ملتصق که چون ر‏ی‏شه‏ تغ‏یی‏ر‏ نم‏ی‏‌‏کند‏ هجاها‏یی‏ که بر ر‏ی‏شه‏ افزوده است مثل آن است که به ر‏ی‏شه‏ چسبانده باشند نه با او پ‏ی‏وسته‏ باشد.
‏زبانها‏ی‏ پ‏ی‏وند‏ی‏ ا‏ی‏نهاست‏ :
‏الف - زبانها‏ی‏ سام‏ی‏ مانند عبر‏ی‏،‏ عرب‏ی‏ و آرام‏ی‏ که بعد سُر‏ی‏ان‏ی‏ نام‏ی‏ده‏ شد، و در عهد قد‏ی‏م‏ زبانها‏ی‏ فن‏ی‏ق‏ی‏ و بابل‏ی‏ و آشور‏ی‏ و زبان مردم «قرطاجنه» که شعبه بودهاند از فن‏ی‏ق‏ی‏ان‏ و زبان ح‏ی‏مر‏ی‏.
‏ب - زبانها‏ی‏ مردم هند و اروپا‏یی‏ به معن‏ی‏ اعم: آر‏ی‏ا‏یی‏ان‏ هند - آر‏ی‏ا‏یی‏ان‏ ا‏ی‏ران‏ - ‏ی‏ونان‏ی‏ان‏ - ا‏ی‏تال‏ی‏ا‏یی‏ان‏ - مردا سِلْت (بوم‏ی‏ان‏ اروپا‏یی‏ غرب‏ی‏) ژرمن‏ی‏ (آلمان و آنگلوساکسون و مردم اسکاند‏ی‏ناو‏ی‏) - لِتْ و ل‏ی‏توان‏ی‏ و سلاو (که روس و سلاوها‏ی‏ شرق‏ی‏ اروپا و مردم بلغار و صر‏ب‏ و سا‏ی‏ر‏ سلاوها‏ی‏ بالکان باشند)
‏علما‏ی‏ زبان شناس‏ی‏ برآنند که زبانها‏ی‏ بخش سوم از مراحل زبانها‏ی‏ بخش اول و دوم در گذشته و ترق‏ی‏ کرده تا بد‏ی‏ن‏ درجه رس‏ی‏ده‏ است - ‏ی‏عن‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ زبانها مستقلا در س‏ی‏ر‏ تطور کمال ‏ی‏افته‏ و به مرحلها‏ی‏ رس‏ی‏ده‏ است که اکنون مشاهده م‏ی‏کن‏ی‏م‏ و ما در ا‏ی‏ن‏ پاره به تفص‏ی‏ل‏ گفتگو خواه‏ی‏م‏ کرد.
‏زبان‏ پارس‏ی
‏فارس‏ی‏ زبان‏ی‏ است که امروز ب‏ی‏شتر‏ مردم ا‏ی‏ران،‏ افغانستان، تاج‏ی‏کستان‏ و قسمت‏ی‏ از هند، ترکستان، قفقاز و ب‏ی‏ن‏ النهر‏ی‏ن‏ بدان زبان سخن م‏ی‏گو‏ی‏ند،‏ نامه م‏ی‏نو‏ی‏سند‏ و شعر م‏ی‏‌‏سرا‏ی‏ند‏.
‏تار‏ی‏خ‏ زبان ا‏ی‏ران‏ تا هفتصد سال پ‏ی‏ش‏ از مس‏ی‏ح‏ روشن و در دست است و از آن پ‏ی‏ش‏ ن‏ی‏ز‏ از رو‏ی‏ آگاه‏ی‏ها‏ی‏ علم‏ی‏ د‏ی‏گر‏ م‏ی‏دان‏ی‏م‏ که در سرزم‏ی‏ن‏ پهناور ا‏ی‏ران‏ - سرزم‏ی‏ن‏ی‏ که از سو‏ی‏ خراسان (مشرق) به مرز تبت و ر‏ی‏گزار‏ ترکستان چ‏ی‏ن‏ و از جنوب شرق‏ی‏ به کشور پنجاب و از ن‏ی‏مروز‏ (جنوب) به سند و خل‏ی‏ج‏ پارس و بحر عمان و از شمال به کشور سکاها و سارماتها (جنوب‏ی‏ روس‏ی‏ه‏ امروز) تا دانوب و ‏ی‏ونان‏ و از مغرب به کشور سور‏ی‏ه‏ و دشت حجاز و ‏ی‏من‏ م‏ی‏پ‏ی‏وست‏ مردم به زبان‏ی‏ که ر‏ی‏شه‏ و اصل زبان امروز ماست سخن م‏ی‏‌‏گفته‏‌‏اند‏.
‏زرتشت‏ پ‏ی‏مبر‏ ا‏ی‏ران‏ی‏ م‏ی‏گو‏ی‏د‏ که ا‏ی‏ران‏ی‏ان‏ از سرزم‏ی‏ن‏ی‏ که «اَ‏یْ‏رانَ‏ وَ‏ی‏جَ‏»‏ نام داشت و و‏ی‏ژه‏ی‏ ا‏ی‏ران‏ی‏ان‏ بود، به سبب سرما‏ی‏ سخت و پ‏ی‏دا‏ آمدن ارواح اهر‏ی‏من‏ی‏ کوچ کردند و به سرزم‏ی‏ن‏ ا‏ی‏ران‏ درآمدند. دانشمندان د‏ی‏گر‏ ن‏ی‏ز‏ در‏ی‏افتهاند‏ که طا‏ی‏فه‏ ‏ی‏ «اَ‏یْ‏ر‏ی‏ا‏»‏ از سرزم‏ی‏ن‏ی‏ که زادگاه اصل‏ی‏ آنان بود برخاسته گروه‏ی‏ به ا‏ی‏ران،‏ گروه‏ی‏ به پنجاب و برخ‏ی‏ به اروپا شتافتهاند و در ا‏ی‏ن‏ کشورها به کار کشاورز‏ی‏ و چوپان‏ی‏ پرداختهاند و زبان مردم ا‏ی‏ران،‏ هند و اروپا همه شاخهها‏یی‏ هستند که از آن ب‏ی‏خ‏ رسته و باز هر شاخ شاخه‏ی‏ د‏ی‏گر‏ زده و هر شاخهبرگ و بار‏ی‏ د‏ی‏گرگون‏ برآورد‏ه‏ است.
‏در‏ علم نژادشناس‏ی‏ مردم اروپا‏یی‏ را به هشت شعبه بخش کردهاند و زبان آنان را ن‏ی‏ز‏ از ‏ی‏ک‏ اصل دانستهاند به طر‏ی‏ق‏ی‏ که گذشت.
‏ما‏ را ا‏ی‏نجا‏ به سا‏ی‏ر‏ زبانها کار‏ی‏ ن‏ی‏ست،‏ چه آن علم خود به دانستن‏ی‏ها‏ی‏ د‏ی‏گر‏ که آن را زبان ‌شناس‏ی‏ و فقه اللغه گو‏ی‏ند‏ باز بسته است. ما با‏ی‏د‏ بدان‏ی‏م‏ که تار‏ی‏خ‏ زبان مادر‏ی‏ ما از روز‏ی‏ که ن‏ی‏اکان‏ ما بد‏ی‏ن‏ سرزم‏ی‏ن‏ درآمدهاند تا به امروز چه بوده است و چه شده است و چه تطورها و ‏گردشها‏یی‏ در آن ‏ی‏افته‏ است، از ا‏ی‏ن‏ رو به قد‏ی‏متر‏ی‏ن‏ زبانها‏ی‏ ا‏ی‏ران‏ باز م‏ی‏­‏گرد‏ی‏م‏.
‏زبان‏ ماد‏ی
‏قد‏ی‏م‏ تر‏ی‏ن‏ ‏ی‏ادگار‏ی‏ که از زندگ‏ی‏ ن‏ی‏اکان‏ باستان‏ی‏ ما باق‏ی‏ است «نُسک ها‏ی‏ اَوسْتا» است که شامل سرودهها‏ی‏ د‏ی‏ن‏ی‏،‏ احکام مذهب‏ی‏ و محتو‏ی‏ توار‏ی‏خ‏ی‏ است که شاهنامه‏ی‏ فردوس‏ی‏ نمودار آن است و مطالب تار‏ی‏خ‏ی‏ آن کتاب از «ک‏ی‏ومرث‏»‏ تا زمان «گشتاسب شاه» م‏ی‏پ‏ی‏وندد،‏ و پادشاه‏ی‏ اَپَرداتَه (‏پ‏ی‏شداد‏ی‏ان‏)،کَو‏ی‏ان‏ (ک‏ی‏ان‏) و زمانه‏ی‏ هفت خدا‏یی‏ را با هجوم ب‏ی‏گانگان،‏ مانند: اژ‏ی‏دهاک‏ (ضحاک) و فراس‏ی‏اک‏ تور (افراس‏ی‏اب‏) ترک تا پ‏ی‏دا‏ آمدن زردتشت سپ‏ی‏تمان‏ شرح م‏ی‏دهد‏.
‏در‏ ا‏ی‏ن‏ روا‏ی‏ات‏ همه جا م‏ی‏رساند‏ که رشته‏ی‏ ارتباط س‏ی‏اس‏ی‏،‏ اجتماع‏ی‏ و ادب‏ی‏ ا‏ی‏ران‏ ه‏ی‏چ‏ وقت نگسسته و زبان ا‏ی‏ن‏ کشور ن‏ی‏ز‏ به قد‏ی‏م‏ تر‏ی‏ن‏ زبانها‏ی‏ تار‏ی‏خ‏ی‏ ‏ی‏ا‏ قبل از تار‏ی‏خ‏ م‏ی‏پ‏ی‏وندد‏ و «گاثه‏ی‏ زردشت» نمونه‏ی‏ کهنتر‏ی‏ن‏ آن زبانهاست.
‏اما‏ آنچه از توار‏ی‏خ‏ ا‏ی‏ران،‏ روم، نوشتهها‏ی‏ سمگ و توار‏ی‏خ‏ د‏ی‏گر‏ مردم همسا‏ی‏ه‏ بر م‏ی‏آ‏ی‏د،‏ دوران تار‏ی‏خ‏ی‏ ا‏ی‏ران‏ از مردم «ماد» که ‏ی‏ونان‏ی‏ان‏ آن را مد‏ی‏ و به زبان در‏ی‏ «ما‏ی‏»‏ و «ماه» گو‏ی‏ند‏ برنم‏ی‏‌‏گذرد،‏ و پ‏ی‏داست‏ که زبان مردم ماد ‏ی‏ا‏ ماه زبان‏ی‏ بوده است که با زبان دوره‏ی‏ بعد از خو‏د‏ که زبان پادشاهان هخامنش‏ی‏ باشد تفاوت‏ی‏ نداشته، ز‏ی‏را‏ هرگاه زبان مردم ماد که بخش بزرگ ا‏ی‏ران‏ی‏ان‏ و مهمتر‏ی‏ن‏ شهرنش‏ی‏نان‏ آر‏ی‏ا‏یی‏ آن زمان بودهاند با زبان فارس‏ی‏ هخامنش‏ی‏ تفاوت‏ی‏ م‏ی‏‌‏داشت‏. هر آ‏ی‏نه‏ «کورش»، «دار‏ی‏وش‏»‏ و غ‏ی‏ره‏ در کت‏ی‏بهها‏ی‏ خود که به سه زبان فارس‏ی‏،‏ آشور‏ی‏ و ع‏ی‏لام‏ی‏ است، زبان ماد‏ی‏ را هم م‏ی‏افزودند‏ تا بخش‏ی‏ بزرگ از مردم کشور خود را از فهم آن نبشتهها ناکام نگذارند، از ا‏ی‏ن‏ رو مسلم است که زبان ماد‏ی‏ خود، زبان فارس‏ی‏ باستان‏ی‏ ‏ی‏ا‏ نزد‏ی‏ک‏ بدان و لهجها‏ی‏ از آن زبان بوده است و از نام پادشاهان ماد مانند «فراَ اوَرْت»، «خشِثَرْ‏ی‏ت‏»‏،‏ «‏فْروَرَتْ‏ی‏ش‏»‏،‏ «هُووَخشَثْرَهْ»، «آست‏ی‏اک‏ ‏–‏ اژ‏ی‏ دهاک»، «اَرت‏ی‏ سس- اَرته ‏ی‏س‏- اَرته کاس آ» به لفظ «اَرْتَ» آغاز م‏ی‏شود‏ و «اِسْپادا» که سپاد و سپاه باشد ن‏ی‏ز‏ ‏ی‏ک‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ دو زبان معلوم م‏ی‏گردد‏.
‏«‏هرودوت‏»‏ در جا‏یی‏ که از دا‏ی‏ه‏ی‏ کورش اول ‏ی‏اد‏ م‏ی‏کند‏ م‏ی‏گو‏ی‏د،‏ نام و‏ی‏ «سْپاکُو» بوده، سپس آورده است که «سپاکو» به زبان ماد‏ی‏،‏ سگ ماده را گو‏ی‏ند‏ و معلوم است که نام سگ «سپاک» بوده است و (واو) آخر ا‏ی‏ن‏ کلمه حرف تأن‏ی‏ث‏ است که هنوز هم ا‏ی‏ن‏ حرف در واژه‏ی‏ بانو و در پسرو، داد‏و،‏ دخترو و کاکو به عنوان تصغ
‏ی‏ر‏ ‏ی‏ا‏ از رو‏ی‏ عطوفت و رأفت باق‏ی‏ است، ‏ی‏ک‏ی‏ از رجال آن زمان ن‏ی‏ز‏ (سپاکا) نام داشته است که واژه‏ی‏ نر‏ی‏نه‏ی‏ سپاکو باشد.
‏بعض‏ی‏ از دانشمندان را عق‏ی‏ده‏ چنان است که گاثه‏ی‏ زردشت به زبان ماد‏ی‏ است و ن‏ی‏ز‏ برخ‏ی‏ برآنند که زبان کرد‏ی‏ که ‏ی‏ک‏ی‏ از شاخهها‏ی‏ زبان ا‏ی‏ران‏ی‏ است از باق‏ی‏ماندهها‏ی‏ زبان ماد است بالجمله چون تا امروز هنوز کت‏ی‏به‏ی‏ سنگ‏ی‏ ‏ی‏ا‏ سفال‏ی‏ از مردم ماد به دست ن‏ی‏امده‏ است نم‏ی‏توان‏ ز‏ی‏اده‏ بر ‏ا‏ی‏ن‏ درباره‏ی‏ آن زبان چ‏ی‏ز‏ی‏ گفت مگر از ا‏ی‏ن‏ پس چ‏ی‏ز‏ی‏ کشف گردد و آگاه‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ زبان بر معلومات بشر چهره گشا‏ی‏د‏.
‏اوستا‏ و زند
‏زبان‏ د‏ی‏گر‏ زبان «اَوِسْتا» است.
‏اوستا‏ در اصل «اَوْپِسْتاکْ» است به معن‏ی‏ بن‏ی‏ان‏ جا افتاده و محکم، کنا‏ی‏ه‏ است از آ‏ی‏ات‏ محکمات و شر‏ی‏عت‏ پابرجا‏ی‏ و به ص‏ی‏غه‏ی‏ صفت مشبهه است، در «تار‏ی‏خ‏ طبر‏ی‏»‏ و د‏ی‏گر‏ متقدمان از مورخان عرب «ابستاق» و «افستاق» ضبط شده است و در زبان در‏ی‏ «اُوسْتا - اُسْتا - وُسْت - اُسْت‏»‏ به اختلاف د‏ی‏ده‏ م‏ی‏شود‏ و همه جا با لفظ «زند» رد‏ی‏ف‏ آمده است - کاف آخر «اوپستاک» که از قب‏ی‏ل‏ کاف «داناک» و «تواناک» است در زبان در‏ی‏ حذف م‏ی‏شود‏ و تلفظ صح‏ی‏ح‏ ا‏ی‏ن‏ کلمه با‏ی‏ست‏ی‏ «اوْپِستا» باشد ول‏ی‏ به تقل‏ی‏د‏ شعرا‏یی‏ که بضرورت ا‏ی‏ن‏ کلمه را مخفف ساختهاند ما آن لفظ را «اوْ‏سِتْا‏»‏ خوان‏ی‏م‏.
‏اما‏ لفظ زند از آزنت‏ی‏ «Azanti‏» و به معن‏ی‏ گزارش و ترجمه است و مراد از زند کتب پهلو‏ی‏ است که نخست‏ی‏ن‏ بار کتاب اوستا بدان زبان ترجمه شده است و پازند مخفف «پات زند» م‏ی‏باشد‏ که با پ‏ی‏شاوند‏ «پات» ترک‏ی‏ب‏ ‏ی‏افته‏ و به معن‏ی‏ دوباره گزارش ‏ی‏ا‏ ترجمه و برگردان‏ی‏دن‏ زند است به زبا‏ن‏ خالص در‏ی‏.
‏پازند‏ عبارت است از نُسکها‏یی‏ که زند را به خط اوستا‏یی‏ و به زبان فارس‏ی‏ در‏ی‏ ترجمه کرده باشند و از ا‏ی‏ن‏ رو متأخران خط اوستا‏یی‏ را خط پازند نامند و ما باز از آن صحبت خواه‏ی‏م‏ کرد.
‏قسمت‏ی‏ از اوستا عبارت بوده است از قص‏ی‏دهها‏یی‏ (سرودها‏یی‏) به شعر هجا‏یی‏ در ستا‏ی‏ش‏ اورمزد و سا‏ی‏ر‏ خدا‏ی‏ان‏ اَرْ‏ی‏ا‏یی‏ (امشاسپنتان) که سمت ز‏ی‏ردست‏ی‏ ‏ی‏ا‏ مظهر‏ی‏ت‏ نسبت به اورمزد و خدا‏ی‏ بزرگ ‏ی‏گانه‏ داشتهاند و اشارات‏ی‏ داشته در ب‏ی‏ان‏ بن‏ی‏ان‏ خلقت و وجود ک‏ی‏ومرث‏ و گاو نخست‏ی‏ن‏ «ا‏ی‏وداذ‏»‏ و کشته شدن گاو و ک‏ی‏ومرث‏ به دست اهرمن و پ‏ی‏دا‏ شدن نطفه‏ی‏ ک‏ی‏ومرث‏ در ز‏ی‏ر‏ خاک به شکل دو گ‏ی‏اه‏ که نام آن دو (مهر‏ی‏ و مهر‏ی‏ان‏ی‏ - مرد‏ی‏ و مردانه - مله‏ی‏ و مله‏ی‏انه‏ - م‏ی‏ش‏ی‏ و م‏ی‏شانه‏ - به اختلاف روا‏ی‏ات‏) بوده است و مورخان آن را از جنس «ر‏ی‏واس‏»‏ دانند و ظاهرا مرادشان همان «مه‏ر‏ گ‏ی‏اه‏»‏ معروف باشد. و ن‏ی‏ز‏ مطالب‏ی‏ داشته در پادشاه‏ی‏ هوشنگ (هوشهنگ)، طهمورث، جمش‏ی‏د،‏ ضحاک (اژدهاک)، فر

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل تحقیق تاریخچه ی میکرو پرسوسور و کاربرد

تحقیق-تاریخچه-ی-میکرو-پرسوسور-و-کاربرد
تحقیق تاریخچه ی میکرو پرسوسور و کاربرد
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 98
حجم فایل: 85 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 98 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تاریخچه ی میکرو پرسوسور و کاربرد
‏مقدمه:
‏تغ‏یی‏ر ‏س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ و برق‏ی‏ به س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ در ب‏ی‏شتر تکنولوژ‏ی‏‌ها‏ی‏ عمده، ‏س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ جا‏ی‏گز‏ی‏ن بخش‌ها‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ شده و از آن پ‏ی‏ش افتاده‌اند. س‏ی‏ستم ‏تلفن در اصل مجموعه‌ا‏ی‏ از اجزا‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ (‏ی‏عن‏ی‏ س‏ی‏ستم شماره‌گ‏ی‏ر) بود که در آن حرکت ‏ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ی‏ به علائم الکتر‏ی‏ک‏ی‏ تبد‏ی‏ل م‏ی‏‌شد. با وجود ا‏ی‏ن، امروزه تلفن تماماً الکترون‏ی‏ک‏ی ‏است ؛ امروزه چاپ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ شده است. تلو‏ی‏ز‏ی‏ون، کامپ‏ی‏وتر و بس‏ی‏ار‏ی‏ از ابزارها‏ی ‏د‏ی‏گر ن‏ی‏ز که در زندگ‏ی‏ روزمره از آن استفاده م‏ی‏‌کن‏ی‏م هم‏ی‏ن گونه‌اند. س‏ی‏ستم‌ها‏ی ‏الکترون‏ی‏ک‏ی‏ مسلماً ‏ی‏ک سره بر تکنولوژ‏ی‏ فکر‏ی‏ متک‏ی‏ هستند ز‏ی‏را محاسبات ر‏ی‏اض‏ی‏ و نوشتن ‏نرم‌افزار و برنامه‌ها کارکرد آنها را ممکن م‏ی‏‌گرداند.
‏ی‏ک‏ی‏ از برجسته‌تر‏ی‏ن ‏تغ‏یی‏رات، کوچک شدن وسا‏ی‏ل‏ی‏ است که هاد‏ی‏ برق هستند ‏ی‏ا تکانه‌ها‏ی‏ برق‏ی‏ را منتقل ‏م‏ی‏‌کنند. وسا‏ی‏ل اول‏ی‏ه مانند لامپ‌ها‏ی‏ خلاء که در راد‏ی‏وها‏ی‏ قد‏ی‏م‏ی‏ د‏ی‏ده م‏ی‏‌شود حدود 5 ‏تا 10 سانت‏ی‏‌متر ارتفاع داشتند. اختراع ترانز‏ی‏ستور تغ‏یی‏ر‏ی‏ شگرف را به دنبال داشت: ‏توانا‏یی‏ تول‏ی‏د وسا‏ی‏ل م‏ی‏کروالکترون‏ی‏ک با صدها کارکرد از جمله کنترل، تنظ
‏تاریخچه ی میکرو پرسوسور و کاربرد
‏مقدمه:
‏تغ‏یی‏ر ‏س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ و برق‏ی‏ به س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ در ب‏ی‏شتر تکنولوژ‏ی‏‌ها‏ی‏ عمده، ‏س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ جا‏ی‏گز‏ی‏ن بخش‌ها‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ شده و از آن پ‏ی‏ش افتاده‌اند. س‏ی‏ستم ‏تلفن در اصل مجموعه‌ا‏ی‏ از اجزا‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ (‏ی‏عن‏ی‏ س‏ی‏ستم شماره‌گ‏ی‏ر) بود که در آن حرکت ‏ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ی‏ به علائم الکتر‏ی‏ک‏ی‏ تبد‏ی‏ل م‏ی‏‌شد. با وجود ا‏ی‏ن، امروزه تلفن تماماً الکترون‏ی‏ک‏ی ‏است ؛ امروزه چاپ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ شده است. تلو‏ی‏ز‏ی‏ون، کامپ‏ی‏وتر و بس‏ی‏ار‏ی‏ از ابزارها‏ی ‏د‏ی‏گر ن‏ی‏ز که در زندگ‏ی‏ روزمره از آن استفاده م‏ی‏‌کن‏ی‏م هم‏ی‏ن گونه‌اند. س‏ی‏ستم‌ها‏ی ‏الکترون‏ی‏ک‏ی‏ مسلماً ‏ی‏ک سره بر تکنولوژ‏ی‏ فکر‏ی‏ متک‏ی‏ هستند ز‏ی‏را محاسبات ر‏ی‏اض‏ی‏ و نوشتن ‏نرم‌افزار و برنامه‌ها کارکرد آنها را ممکن م‏ی‏‌گرداند.
‏ی‏ک‏ی‏ از برجسته‌تر‏ی‏ن ‏تغ‏یی‏رات، کوچک شدن وسا‏ی‏ل‏ی‏ است که هاد‏ی‏ برق هستند ‏ی‏ا تکانه‌ها‏ی‏ برق‏ی‏ را منتقل ‏م‏ی‏‌کنند. وسا‏ی‏ل اول‏ی‏ه مانند لامپ‌ها‏ی‏ خلاء که در راد‏ی‏وها‏ی‏ قد‏ی‏م‏ی‏ د‏ی‏ده م‏ی‏‌شود حدود 5 ‏تا 10 سانت‏ی‏‌متر ارتفاع داشتند. اختراع ترانز‏ی‏ستور تغ‏یی‏ر‏ی‏ شگرف را به دنبال داشت: ‏توانا‏یی‏ تول‏ی‏د وسا‏ی‏ل م‏ی‏کروالکترون‏ی‏ک با صدها کارکرد از جمله کنترل، تنظ
‏تاریخچه ی میکرو پرسوسور و کاربرد
‏مقدمه:
‏تغ‏یی‏ر ‏س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ و برق‏ی‏ به س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ در ب‏ی‏شتر تکنولوژ‏ی‏‌ها‏ی‏ عمده، ‏س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ جا‏ی‏گز‏ی‏ن بخش‌ها‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ شده و از آن پ‏ی‏ش افتاده‌اند. س‏ی‏ستم ‏تلفن در اصل مجموعه‌ا‏ی‏ از اجزا‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ (‏ی‏عن‏ی‏ س‏ی‏ستم شماره‌گ‏ی‏ر) بود که در آن حرکت ‏ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ی‏ به علائم الکتر‏ی‏ک‏ی‏ تبد‏ی‏ل م‏ی‏‌شد. با وجود ا‏ی‏ن، امروزه تلفن تماماً الکترون‏ی‏ک‏ی ‏است ؛ امروزه چاپ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ شده است. تلو‏ی‏ز‏ی‏ون، کامپ‏ی‏وتر و بس‏ی‏ار‏ی‏ از ابزارها‏ی ‏د‏ی‏گر ن‏ی‏ز که در زندگ‏ی‏ روزمره از آن استفاده م‏ی‏‌کن‏ی‏م هم‏ی‏ن گونه‌اند. س‏ی‏ستم‌ها‏ی ‏الکترون‏ی‏ک‏ی‏ مسلماً ‏ی‏ک سره بر تکنولوژ‏ی‏ فکر‏ی‏ متک‏ی‏ هستند ز‏ی‏را محاسبات ر‏ی‏اض‏ی‏ و نوشتن ‏نرم‌افزار و برنامه‌ها کارکرد آنها را ممکن م‏ی‏‌گرداند.
‏ی‏ک‏ی‏ از برجسته‌تر‏ی‏ن ‏تغ‏یی‏رات، کوچک شدن وسا‏ی‏ل‏ی‏ است که هاد‏ی‏ برق هستند ‏ی‏ا تکانه‌ها‏ی‏ برق‏ی‏ را منتقل ‏م‏ی‏‌کنند. وسا‏ی‏ل اول‏ی‏ه مانند لامپ‌ها‏ی‏ خلاء که در راد‏ی‏وها‏ی‏ قد‏ی‏م‏ی‏ د‏ی‏ده م‏ی‏‌شود حدود 5 ‏تا 10 سانت‏ی‏‌متر ارتفاع داشتند. اختراع ترانز‏ی‏ستور تغ‏یی‏ر‏ی‏ شگرف را به دنبال داشت: ‏توانا‏یی‏ تول‏ی‏د وسا‏ی‏ل م‏ی‏کروالکترون‏ی‏ک با صدها کارکرد از جمله کنترل، تنظ
‏تاریخچه ی میکرو پرسوسور و کاربرد
‏مقدمه:
‏تغ‏یی‏ر ‏س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ و برق‏ی‏ به س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ در ب‏ی‏شتر تکنولوژ‏ی‏‌ها‏ی‏ عمده، ‏س‏ی‏ستم‌ها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ جا‏ی‏گز‏ی‏ن بخش‌ها‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ شده و از آن پ‏ی‏ش افتاده‌اند. س‏ی‏ستم ‏تلفن در اصل مجموعه‌ا‏ی‏ از اجزا‏ی‏ مکان‏ی‏ک‏ی‏ (‏ی‏عن‏ی‏ س‏ی‏ستم شماره‌گ‏ی‏ر) بود که در آن حرکت ‏ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ی‏ به علائم الکتر‏ی‏ک‏ی‏ تبد‏ی‏ل م‏ی‏‌شد. با وجود ا‏ی‏ن، امروزه تلفن تماماً الکترون‏ی‏ک‏ی ‏است ؛ امروزه چاپ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ شده است. تلو‏ی‏ز‏ی‏ون، کامپ‏ی‏وتر و بس‏ی‏ار‏ی‏ از ابزارها‏ی ‏د‏ی‏گر ن‏ی‏ز که در زندگ‏ی‏ روزمره از آن استفاده م‏ی‏‌کن‏ی‏م هم‏ی‏ن گونه‌اند. س‏ی‏ستم‌ها‏ی ‏الکترون‏ی‏ک‏ی‏ مسلماً ‏ی‏ک سره بر تکنولوژ‏ی‏ فکر‏ی‏ متک‏ی‏ هستند ز‏ی‏را محاسبات ر‏ی‏اض‏ی‏ و نوشتن ‏نرم‌افزار و برنامه‌ها کارکرد آنها را ممکن م‏ی‏‌گرداند.
‏ی‏ک‏ی‏ از برجسته‌تر‏ی‏ن ‏تغ‏یی‏رات، کوچک شدن وسا‏ی‏ل‏ی‏ است که هاد‏ی‏ برق هستند ‏ی‏ا تکانه‌ها‏ی‏ برق‏ی‏ را منتقل ‏م‏ی‏‌کنند. وسا‏ی‏ل اول‏ی‏ه مانند لامپ‌ها‏ی‏ خلاء که در راد‏ی‏وها‏ی‏ قد‏ی‏م‏ی‏ د‏ی‏ده م‏ی‏‌شود حدود 5 ‏تا 10 سانت‏ی‏‌متر ارتفاع داشتند. اختراع ترانز‏ی‏ستور تغ‏یی‏ر‏ی‏ شگرف را به دنبال داشت: ‏توانا‏یی‏ تول‏ی‏د وسا‏ی‏ل م‏ی‏کروالکترون‏ی‏ک با صدها کارکرد از جمله کنترل، تنظ

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل تحقیق تاریخ ریاضی آغازدر اروپا

تحقیق-تاریخ-ریاضی-آغازدر-اروپا
تحقیق تاریخ ریاضی آغازدر اروپا
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 35 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏آغازها در اروپای غربی
‏بخش شرقی امپراطوری روم همواره، چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی، پیشرفته ترین بخش آن امپراطوری بود.
‏اقتصاد بخش غربی هرگز بر اساس آبیاری استوار نبود، کشاورزی بخش غربی به گونه ای گسترده بود که انگیزه ای برای مطالعه نجوم فراهم نمی آورد. در واقع غرب با اندکی نجوم، کمی حساب عملی، و کمی دانش اندازه گیری که تکافوی تجارت و مساحی را می کرد، از عهده کارهای خود به خوبی برمی آمد، اما انگیزه اعتلای این علوم از شرق نشات گرفت. زمانی که شرق و غرب از نظر سیاسی از هم جدا شدند، این انگیزه نیز تقریبا از میان رفت. تمدن ایستای امپراطوری روم غربی، قرن های متمادی، با اندک وقفه و دگرگونی، ادامه یافت، وحدت مدیترانه ای تمدن قدیمی نیز بدون تغییر باقی ماند ـ و حتی فتوحات وحشیانه نیز اثر چندانی بر آن نداشت. در قلمرو پادشاهی های ژرمنی شاید به استثنای پادشاهی های بریتانیایی، شرایط اقتصادی، نهادهای اجتماعی، و حیات فکری، اساسا به همان نحوی باقی ماند که در اوان افول امپراطوری روم بود، اساس زندگی اقتصادی کشاورزی بود که به تدریج در آن کشاورزان آزاد و سهم بر جانشین بردگان شدند، اما علاوه بر این، شهرهای پر رونق و تجارت بزرگ همراه با اقتصاد پولی وجود داشت. پس از سقوط امپراطوری غربی در سال ‏476‏، قدرت مرکزی در دنیای یونانی ـ رومی، بین امپراطور قسطنطنیه و پاپ های روم تقسیم شد.
‏کلیسای کاتولیک غرب از طریق نهادها و زبان خود در حدی که می توانست سنت فرهنگی امپراطوری رومی را در میان قلمروهای ژرمنی ادامه داد. صومعه ها و عامه مردم با فرهنگ بخشی از تمدن یونانی ـ رومی را زنده نگاه داشتند.
‏یکی از این مردم عامه، آنیسیوس مانلیوس سورینوس بوئتیوس (Anicius Manlius Severinus Boetius‏) که سیاستمدار و فیلسوف بود، متونی ریاضی به رشته تحریر درآورد که بیش از هزار سال در جهان غرب اعتبار داشت. این متون منعکس کننده شرایط فرهنگی آن زمان هستند، که دارای محتوای فقیری بودند و بقای آنها احتمالا متاثر از این باور بود که مولف در سال ‏524‏ بر سر ایمان کاتولیکی خود به شهادت رسید. کتاب وی به نام آموزش حساب ( Institutio arithmetica‏ ) که ترجمه ای سطحی از نیکوماخوس است، بخشی از نظریه اعداد فیثاغورثی را عرضه می کرد که در آموزش قرون وسطایی به عنوان قسمتی از معارف سه گانه و چهار گانه کهن، حساب، هندسه، نجوم و موسیقی جذب شده بود.تعیین زمانی که اقتصاد امپراطوری روم قدیم در غرب از میان رفت و جای خود را به سامان جدید فئودالی داد، دشوار است. فرضیه ه. پیرن ( H. Pirenne‏ ) که بنابر آن پایان دنیای کهن غرب با گسترش اسلام قرین بود، می تواند پرتوی بر این مساله بیفکند. اعراب همه ایالت های سواحل شرقی و جنوبی مدیترانه را از چنگ امپراطوری بیزانیس خارج کردند و مدیترانه شرقی را به صورت یک دریاچه بسته اسلامی درآوردند. آنها روابط بازرگانی میان خاور نزدیک و غرب مسیحی را تا چندین قرن سخت دشوار ساختند. مجرای فکری بین دنیای عرب و بخش های شمالی امپراطوری پیشین روم، گرچه کاملا مسدود نگشت، اما تا چندین قرن با مانع روبرو بود.
‏2
‏بعدها در سرزمین گل فرانک و دیگر بخش های پیشین امپراطوری روم، اقتصاد بزرگ مقیاس از بین رفت، زوال شهرها آغاز شد، جمع عوارض قابل وصول ناچیز شد. معاملات تهاتری و بازار محلی جای اقتصاد پولی را گرفت.
‏سخن کوتاه: اروپای غربی به وضعیتی نیمه بربری سقوط کرد. با افول تجارت، اشرافیت زمین دار اهمیت پیدا کرد، زمینداران فرانکی شمال، به سر کردگی کارولنژین ها ( Carolingians‏ ) قدرت حاکم سرزمین فرانک ها شدند. مرکز اقتصادی و فرهنگی به شمال فرانسه و بریتانیا انتقال یافت. جدائی شرق و غرب قدرت موثر پاپ را چنان محدود کرد که پاپ به اتحاد با کارولنژین ها تن داد، و تاجگذاری شارلمانی ( Charlemagne‏ ) به عنوان امپراطور روم مقدس در سال ‏800‏ میلادی مظهر این اتحاد بود. جامعه غربی صورتی فئودالی و کلیسائی یافت و جهت گیری آن شمالی و ژرمنی بود.
‏در نخستین سده های فئودالیسم غربی، حتی در صومعه ها نیز عطف توجه چندانی به ریاضیات دیده نمی شود. در جامعه کشاورزی ابتدائی این دوره، عواملی که برانگیزاننده ریاضیات، از نوع صریحا عملی آن باشد، تقریبا وجود نداشت، و ریاضیات صومعه ای چیزی بیش از حسابی کلیسائی، آن هم عمدتا برای احتساب زمان عید فصح، نبود. بوئتیوس بالاترین مرجع به شمار می آمد. در میان ریاضیدانان کلیسائی، آلکوین انگلیسی الاصل و وابسته به دربار شارلمانی از اهمیتی برخوردار بود. او کتاب ‏مسائلی برای تیز کردن فکر جوانان‏ را نوشت. این مجموعه قرن های متمادی نویسندگان کتب درسی را زیر تاثیر خود داشت. سابقه اغلب این مسائل تا شرق باستان می رسید. به عنوان مثال:
‏ سگی خرگوشی را دنبال می کند، و فاصله آن دو ‏150‏ ذراع است، در هر بار سگ ‏9‏ ذراع و خرگوش ‏7‏ ذراع می جهند.
‏ در چند پرش سگ از خرگوش جلو می افتد؟
‏ می خواهیم یک گرگ، یک بزغاله، و یک کلم را با قایقی که علاوه بر قایقران می تواند یک از آنها را جای دهد، از
‏ رودخانه ای عبور دهیم. قایقران چگونه باید آنها را از رودخانه بگذراند تا بزغاله کلم را و گرگ بزغاله را نخورد؟
‏یکی دیگر از ریاضیدانان کلیسائی، ژربر ( Gerbert‏ ) راهبی فرانسوی بود که در سال ‏999‏ با نام سیلوستر دوم (Sylyester II‏) به مقام پاپی رسید. او، زیر نفوذ بوئتیوس چندین رساله به رشته تحریر درآورد، اما اهمیت عمده او به مثابه یک ریاضیدان در این است که وی یکی از نخستین دانشمندان غربی است که به اسپانیا سفر کرد و در ریاضیات جهان عرب به مطالعه پرداخت.
‏3
‏تفاوت های عمده ای بین رشد فئودالیسم غربی، فئودالیسم یونان اولیه، و فئودالیسم شرقی وجود دارد. خصلت گسترده کشاورزی غربی، مجال به وجود آمدن شبکه ای وسیع از مدیران بوروکرات را نمی داد، و در نتیجه نمی توانست مآلا برای استبدادی شرقی پایه و اساسی فراهم آورد. در غرب امکان فراهم آوردن ذخیره وسیعی از بردگان وجود نداشت. هنگامی که در اروپای غربی دهکده ها رشد کردند و به صورت شهرک درآمدند، شهرک ها نیز به واحدهای خودگردانی تکامل یافتند که در آنها شهرنشینان نمی توانستند زندگی فارغ البالی را بر اساس برده داری پی ریزی کنند. این یکی از دلائل عمده ای است که چرا تکامل ‏پولیس‏ یونانی و شهر غربی که وجوه مشترکشان در مراحل اولیه این قدر زیاد بود در مراحل بعد را های متفاوتی را پیمودند.شهرنشینان قرون میانه، برای بهبود سطح زندگی خود، می بایست به استعداد خلاق خویش متکی باشند. اینان، پس از مبارزه ای جانانه با اربابان فئودال، همراه با کشمکش های داخلی بسیار، در طی قرون دوازدهم و سیزدهم و چهاردهم، پیروزمند سربرآوردند. این پیروزی نه تنها بر گسترش سریع اقتصاد پولی، بلکه بر پایه بهبود تدریجی تکنولوژی استوار بود. شاهزادگان فئودال در جنگ علیه اربابان کوچک، اغلب از شهرها جانبداری می کردند و سرانجام حاکمیت خود را بر شهرها گسترش می دادند. این امر نهایتا به ظهور نخستین دولت های ملی در اروپای غربی منجر شد.
‏شهرها به برقراری روابط بازرگانی با شرق، که هنوز مرکز تمدن بود، پرداختند. گاهی این روابط به طریق مسالمت آمیز و گاه به شیوه های خشن، مانند جنگ های صلیبی، برقرار می شد. شهرهای ایتالیائی، نخستین شهرهائی بودند که روابط بازرگانی برقرار کردند، سپس شهرهای فرانسه و اروپای مرکزی به این کار پرداختند. اهل تحقیق گاه به دنبال و گاه پیشاپیش بازرگانان و سربازان بودند. اسپانیا و سیسیل نزدیک ترین نقاط تلاقی شرق و غرب بودند. و در این نقاط تلاقی بود که بازرگانان و محصلین با تمدن اسلامی آشنا می شدند. هنگامی که در سال ‏1085‏ مسیحیان، طلیطله ( تولدو ) را از مغربی ها گرفتند، محصلین غربی برای آموختن علم که به زبان عربی تدریس می شد، به این شهر سرازیر شدند. این محصلین غالبا مترجمان یهودی را برای مکالمه و ترجمه استخدام می کردند. و بدین ترتیب، در اسپانیای قرن دوازدهم با پالتو اهل تیوولی ( Plato of Tivoli ‏ )، گراردو کرمونایی ( Gherardo of Cremona‏ )، ادلارد باثی ( Adelard of Bath ‏ ) و رابرت چستری ( Robert of Chester‏ ) روبروئیم که نسخه های خطی ریاضی را از زبان عربی به لاتین برمی گرداندند. بدین ترتیب اروپا از طریق زبان عربی با کلاسیک های یونان آشنا شد، و در این زمان، اروپای غربی، آن اندازه پیشرفت کرده بود که دانش را ارج نهد.
‏5
‏همان طور که گفتیم، نخستین شهرهای تجاری نیرومند در ایتالیا سربرآوردند، در خلال قرن های دوازدهم و سیزدهم جنووا، پیزا، ونیز، میلان و فلورانس روابط تجاری پر رونقی را میان جهان عرب و شمال برقرار کردند. بازرگانان ایتالیائی از مشرق دیدار کردند و تمدن آن را مورد مطالعه قرار دادند، مسافرت های مارکوپولو نشان دهنده بی باکی این ماجراجویان است. اینان، مانند بازرگانان یونانی دو هزار سال پیش، کوشیدند علم و هنرهای تمدن کهن تر را، نه فقط برای بازآفریدن آنها، بلکه برای جذب آنها در جامعه تجاری خود فراگیرند، جامعه ای که در همان قرن های دوازدهم و سیزدهم شاهد رشد بانکداری و مقدمات پیدایش صنعتی از نوع سرمایه داری بود. اولین بازرگان غربی که مطالعات ریاضی وی تا حدی از پختگی برخوردار است، لئوناردوی پیزایی ( Leonardo of Pisa ‏ ) است.
‏لئوناردو، که فیبوناتچی ( Fibonacci ‏ = پسر بوناتچو ) نیز نامیده می شود، به هیات بازرگان به شرق سفر کرد. در بازگشت کتاب ‏حساب‏ ( Liber Abaci‏ ، ‏1202‏ میلادی ) را نوشت که مملو از اطلاعات حسابی و جبری است که فیبوناتچی در طی سفرهای خود گردآوری کرده بود. در کتاب ‏هندسه عملی‏ ( Practica Gemetriae‏ ، ‏1220‏ ) لئوناردو، به همین نحو، یافته ـ های خود را در هندسه و مثلثات توضیح داد. احتمالا او خود پژوهشگری اصیل نیز بوده است، زیرا کتاب هایش حاوی مثال های زیادی است که ظاهرا در آثار عربی همتایی ندارند. با وجود این، لئوناردو، مثلا هنگام بحث درباره معادله
‏ x2 + 10 x = 39 ‏ از خود خوارزمی نقل قول می کند. مساله ای که به « رشته فیبوناتچی »، …‏،21،13،8،5،3،2،1،1،0 منجر می شود و در آن هر جمله با مجموع دو جمله پیشین برابر است، و نیز اثبات کاملا نپخته او از اینکه ریشه های معامله X 3 +2 X 2 + 10 X = 20 ‏ را نمی توان به صورت اصم های اقلیدسی، ‏ بیان کرد ( بنابراین تنها با خط ـ کش و پرگار نمی توان آنها را ساخت)، جدید به نظر می رسند. لئوناردو مساله دوم را با بررسی یکایک حالت های پانزده ـ گانه اقلیدسی اثبات کرد، و سپس ریشه مثبت این معادله را با تقریب شش رقم شصت شصتی به دست آورد.
‏رشته فیبوناتچی از مساله زیر نتیجه شده است:
‏ در یک سال از یک جفت خرگوش چند جفت تولید می شود هر گاه (الف) هر جفت در هر ماه یک جفت جدید به دنیا
‏ بیاورند و این جفت جدید از ماه دوم بارور شوند، (ب) مرگ و میر روی ندهد؟
‏کتاب ‏حساب‏ یکی از آثاری است که با آن دستگاه شمارش هندی ـ‌عربی به اروپای غربی معرفی شد. سابقه استفاده از این دستگاه به طور پراکنده، به قرن ها پیش از لئوناردو می رسد، یعنی به زمانی که بازرگانان و سفیران و محققان و زوار و سربازانی که از اسپانیا و شرق طالع ( Levant‏ ) می آمدند، آن را به اروپا آوردند. کهن ترین نسخه خطی تاریخدار که این دستگاه اعداد را متضمن است، ‏الواح آگاهی‏ ( Codex Vigilanus‏ ) است که در سال ‏976‏ در اسپانیا نوشته شد. با این همه، ورود این ده نماد به اروپای غربی با کندی صورت گرفت، قدیمی ترین نسخه فرانسوی که این نمادها در آن یافت می ـ شود، به سال

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل تحقیق تاریخ راهنمایی و مشاوره ایران

تحقیق-تاریخ-راهنمایی-و-مشاوره-ایران
تحقیق تاریخ راهنمایی و مشاوره ایران
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 20 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏تاریخ راهنمایی و مشاوره ایران
‏تاریخ راهنمایی و مشاوره را با توجه به تغییرات حاصل و مراحل اجرایی می توان به سه بخش تقسیم کرد:
‏بخش اول: برنامه ریزی و تمهید مقدمات
‏بخش دوم: تشکیل و گسترش برنامه راهنمایی تا انقلاب اسلامی
‏بخش سوم: برنامه راهنمایی و مشاوره بعد از انقلاب اسلامی
‏بخش اول از سال 1332 تا 1350 یعنی 18 سال را شامل می شود که اقدامات برنامه راهنمایی فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است ، گاه با تمام امکانات کار شروع شده و گاه به حال تعطیل درآمده است.
‏بخش دوم که از سال 1350 تا 1375 را در بر می گیرد برنامه راهنمایی در دوره راهنمایی تحصیلی اجرا شده است. در این مدت اقدامات گسترده و همه جانبه برای تربیت مشاور ، معرفی برنامه و اجرای آن انجام گرفت و طرح های تعمیم برنامه در کلیه مقاطع تحصیلی تهیه شد که به علت مصادف شدن با انقلاب اسلامی اجرای آنها ‏متوقف گردید.
‏بخش سوم از سال ‏1357 تا 1359 در مورد فراز و نشیب های زیادی در برنامه راهنمایی به وجود آمد. بدین ترتیب که از سال 1357 تا 1359 در مورد در مورد توقف یا ادامه برنامه با توجه به دگرگونی ارزش ها و برنامه های آموزشی و فرهنگی مطالعاتی انجام گرفت تا بالاخره در سال 1359 برنامه تعطیل شد. از سال 1357 تا 1359 نیز تغییراتی در اجرا و سازمان مراکز مشاوره انجام گرفت و از جمله مشاوران نیمی از وقت موظف خود را تدریس و نیمی از آن را به انجام خدمات مشاوره اشتغال داشتند. یعنی برنامه به صورت معلم ‏–‏ مشاور تغییر سازمان داد تا بالاخره در خرداد 59 به تعطیلی انجامید.
‏راهنمایی و مشاوره‏ به صورت نصیحت کردن ، پند و اندرز ، امر به معروف و نهی از منکر و اظهار نظر در زمینه های مختلف اعم از ازدواج و یا تصمیم گیری های مختلف در زندگی از سوی بزرگان خانواده ، ریش سفیدان ، روحانیان و سایر افراد مورد وثوق از دیر باز وجود داشته است ولی گام های اولیه راهنمایی به صورت علمی از سال 1332 در ایران پایه گذاری شده است. از سال 1332 تا 1337 اقداماتی که انجام گرفته در زمینه تهیه و اجرای آزمون و در نهایت راهنمایی حرفه ای بوده است.
‏2
‏امور راهنمایی و مشاوره
‏راهنمایی و مشاوره ابعاد مختلفی دارد و ایجاب می کند از جنبه های متفاوت مورد مطالعه قرار گیرد. در این فصل مطالب زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت:
‏تربیت مشاور راهنمایی
‏وظایف مشاوران
‏مراکز مشاوره و راهنمایی
‏راهنمایی دانش آموزان در عبور از تقاطع تحصیلی
‏فرم های ارزشیابی از کار مشاوران
‏اقدامات کمیته هماهنگی برنامه های مشاوره و راهنمایی در جهت ارتقای کیفیت تربیت مشاور راهنمایی
‏اقداماتی که در جهت ارتقای کیفیت تربیت مشاور راهنمایی وسیله کمیته هماهنگی برنامه های مشاوره و راهنمایی انجام گرفته به شرح زیر است:
‏تهیه فهرست عناوین 30 واحد درس گرایش مشاوره و راهنمایی
‏تهیه فهرست عناوین‏ دروسی که گذراندن آنها برای مشاور راهنمایی ضروری است.
‏تهیه و تنظیم برنامه تفصیلی کارورزان دانشجویان رشته های مشاوره و راهنمایی ، روان شناسی و علوم تربیتی با گرایش مشاوره و راهنمایی
‏بررسی روش های مطالعه درباره دانشجویان رشته های مشاوره مشاوره و راهنمایی ، علوم تربیتی و روان شناسی با گرایش مشاوره و راهنمایی و چگونگی اظهار نظر درباره صلاحیت آنان در اشتغال به سمت مشاور راهنمایی
‏3
‏همکاری در تعیین ضوابط انتصاب به سمت مشاور راهنمایی با وزارت آموزش و پرورش اینک هر یک از اقدامات مذکور اجمالاً مورد بحث قرار می گیرد.
‏مشاور راهنمایی کیست؟
‏مشاور یکی از کارکنان مدرسه است که حداقل دارای درجه درجه لیسانس بوده و با مسائل تعلیم و تربیت ، روان شناسی و فنون مشاوره و راهنمایی آشنا می باشد. او کسی است که با دارا بودن تخصص و تجربه لازم می تواند شما را با همکاری کارکنان مدرسه در رفع مشکلات فرزندتان یاری دهد. مشاور از خصوصیات حرفه ای خاص نظیر رازداری ، علاقه مند کمک به دیگران ، صمیمیت و مهربانی برخوردار و آماده است همیشه شما و فرزندانتان را جهت کمک در حل مشکل بپذیرد.
‏بنابراین لازم است در برخورد با هرگونه مشکلی اعم از مسائل تحصیلی ، طرح ریزی های شغلی و یا ‏مشکلات مربوط به رفتار فرزند خود با مشاور مدرسه تماس بگبربد‏.
‏اساسنامه مراکز مشاوره و راهنمایی
‏الف- هدف:
‏انجام امور مشاوره و راهنمایی مدارس از طریق مشاوران راهنمایی
‏انجام تحقیقات لازم در زمینه شناخت دانش آموزان و مسائل و امور مربوط به مشاوره و راهنمایی
‏انجام خدمات تخصصی جهت دانش آموزانی که دارای مسائل و مشکلات خاص بوده و از مدارس به مرکز مشاوره و راهنمایی ارجاع می گردند.
‏ب- وظایف:
‏انجام تحقیقات ضروری و بررسی امکانات تحصیلی و شغلی در سطح منطقه ا همکاری مشاوران و تماس مداوم با سازمان هایی که در این امر نقشی دارند.
‏4
‏فراهم کردن وسایل و ابزار کار مشاوره و راهنمایی و کوشش در پیشرفت برنامه های مشاوره و راهنمایی
‏استفاده از رسانه های گروهی به منظور آشنایی معلمان ، معاونان ، کارکنان اداری و مدیران مدارس و همچنین اولیای دانش آموزان با امور مشاوره و راهنمایی .
‏ایجاد ارتباط دائم با سازمان های دولتی و بخش خصوصی و موسسات خیریه به نحوی که بتوانند ر رفع نارسایی های مادی و معنوی به دانش آموزان مدارس راهنمایی کمک نمایند.
‏پاسخگویی به مسائل مطروحه در شوراهای راهنمایی مدارس.
‏انجام خدمات تخصصی پزشکی ، روان پزشکی ، روان درمانی و اجتماعی به دانش آموزان از طریق تیم متخصص مرکز و یا معرفی به مراجع ذیصلاح
‏ایجاد هماهنگی در امور مشاوره و راهنمایی از طریق تشکیل جلسات لازم با شرکت مشاوران و یا نمایندگان آنان و کارشناس و یا رئیس اداره راهنمایی تحصیلی منطقه .
‏سعی در پیشرفت امور آموزش و پرورش مدارس راهنمایی تحصیلی.
‏مراجعه افراد گروه متخصص مرکز به مدارس در مواقع ضروری جهت انجام خدمات لازم و یا راهنمایی کارکنان مدرسه.
‏وظایف هسته های مشاوره تربیتی
‏هسته مشاوره تربیتی وظایف مختلفی به عهده دارند که ذیلاً به ذکر اهم آنها مبادرت می شود.
‏شناسایی دانش آموزانی که دارای مشکلات روانی و تربیتی می باشند که از طریق امور تربیتی مناطق و مربیان امور تربیتی به آنها ارجاع می گردد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل تحقیق تاریخ روسیه

تحقیق-تاریخ-روسیه
تحقیق تاریخ روسیه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 70 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏تاریخ روسیه
‏این مقاله نیازمند ‏ویکی‌سازی ‏است. لطفاً با توجه به ‏راهنمای ‏ویرایش ‏و ‏شیوه‌نامه ‏آن را تغییر دهید.
‏در پایان، پس از ویکی‌سازی این الگوی پیامی را ‏بردارید.
‏تاریخ ‏روسیه‏ از گروه نژادی ‏اسلاوهای شرقی‏ آغاز می‌شود که نهایتاً به ‏روسیها‏، ‏اوکراینی‌ها‏، و ‏بلاروس‌ها‏ تقسیم می‌شوند. نخستین ایالت اسلاویک شرقی، ‏روسیه کییفی(Kievan Rus‏)'‏، دین ‏مسیحیت‏ را درسال ۹۸۸ از ‏امپراتوری بیزانس‏ پذیرفت، که با شروع تجزیه بیزانس فرهنگهای ‏اسلاویک‏ فرهنگ روسیه را برای هفت قرن بعدی تعریف نمودند. روسیه کییف درنهایت به عنوان یک استان به چند ایالت تجزیه گردید که برای کسب مطالبات خود به عنوان وارثان تمدن و جایگاه غالب آن با یکدیگر رقابت می‌نمودند.
‏پس از قرن سیزدهم، ‏حکومت مسکو‏ تدریجاً بر مرکز فرهنگی سابق غلبه نمود. تا قرن هجدهم، دستگاه ‏حکومت مسکو‏ تبدیل به ‏امپراتوری روسیه‏ گردید که از ‏لهستان‏ در شرق تا ‏اقیانوس کبیر‏ امتداد می‌یافت. توسعه در جهت غرب موجب آگاه شدن روسیه نسبت به پیشرفت کند آن کشور و نیز ایجاد انزوایی برای آن کشور گردید که مراحل اولیه گسترش درآن واقع شده بود. رژیمهای جانشین در قرن نوزدهم به یک چنین فشارهایی با ترکیبی از اصلاحات ناخواسته و سرکوب ‏بیگاری روسی‏ پاسخ دادند که ‏لغو رعیتداری درسال ۱۸۶۱‏ از آن جمله بود اما این الغاء به قیمت ناخوشایندی برای ‏رعیت‌ها‏ تمام شد و فشارهای انقلابی را افزایش داد. بین لغو رعیتداری و آغاز ‏جنگ جهانی اول‏ در سال ۱۹۱۴، ‏اصلاحات استولیپین‏، ‏قانون اساسی سال ۱۹۰۶‏ و ‏مجلس کشور‏ تغییرات چشمگیری را در اقتصاد و سیاست روسیه ارائه نمود، اما ‏تزار‌ها‏ هنوز مایل به واگذاری حکومت استبدادی خود نبودند.
‏شکست نظامی و کمبود آذوقه سبب ‏انقلاب روسیه‏ در سال ۱۹۱۷ شد، و ‏بلشویک‌ها‏ و ‏حزب کمونیست شوروی‏ را به قدرت رساند. بین سالهای ۱۹۲۲ تا ۱۹۹۱، تاریخ روسیه که اساساً ‏تاریخ شوروی‏ می‌باشد، به شکلی موثر به عنوان امپراتوری مبتنی بر ایدئولوژی تقریباً هم ارز با امپراتوری روسیه گردید. از
‏همان سالهای ابتدا، دولت روسیه بر مبنای یک حکومت تک حزبی از کمونیستها پایه گذاری شد، که با آغازآن در مارس ۱۹۱۸، آنها خود را بلشویک نام نهادند. اما تا اواخر دهه ۱۹۸۰، با ضعف ساختارهای اقتصادی و سیاسی که شرایطی حاد پیدا کرده بودند، در پایان دوره حکومت اتحاد شوروی، تغییرات چشمگیری در رهبری‌های اقتصادی و حزبی آنها رخ داد.
‏از این رو ‏تاریخ فدراسیون جدید روسیه‏ کوتاه می‌باشد و تنها به ‏فروپاشی اتحاد شوروی‏ در اواخر سال ۱۹۹۱ برمی گردد. از زمان دستیابی به استقلال روسیه خود را در صحنه بین المللی جانشین قانونی اتحاد شوروی سابق می‌داند. اما روسیه جایگاه خود را به عنوان ‏ابرقدرت‏ از دست داده چرا که مواجه با چالشهای جدی در تلاشهای خود برای ایجاد یک نظام جدید سیاسی و اقتصادی پس از ‏شوروری‏ سابق می‌باشد. در جدال بر سر مالکیت سوسالیستی ‏برنامه ریزی متمرکز‏ دولتی اموال در حوزه شوروی (سابق)، روسیه در تلاش برای ایجاد اقتصادی مبتنی بر عناصر ‏سرمایه داری‏ بازار با پیامدهایی مشقتبار بوده‌است. حتی امروز هم روسیه در اموری یکسان همچون فرهنگ سیاسی و ساختار اجتماعی با تزارها و اتحاد شوروی سابق سهیم می‌باشد.
‏تاریخچه اولیه
‏ساکنان اولیه اسلاو
‏موضوعات اصلی: ‏نیاهندواروپاییان‏،‏سکاها‏،‏قلمرو بوسفور‏،ناحیه‌های ‏دریای خزر
‏پیش از دوره مسیحیت، نواحی گسترده ‏استپ‏ محل سکونت ‏قبیله‌هایی‏ همچون ‏نیاهندواروپاییان‏ و ‏سکاها‏ بود. بازمانده تمدنهای قدیمی نواحی استپ که در دوره قرن بیستم کشف شدند در نواحی همچون ‏ایپاتووو کورگان‏, ‏سینتاشتا‏، ‏آرکائیم‏ و ‏پازیریک‏ قرار داشتند. در قرن ۷ پیش از میلاد، تجار یونانی ‏تمدن کلاسیک‏ را به مراکز تجاری ‏تانائیس‏ و ‏فاناگوریا‏ آوردند. بین سده‌های ‏سوم‏ و ‏ششم پس از میلاد‏ ، در ‏قلمرو بوسفر‏ به عنوان یک حکومت یونانی جانشین مستعمرات یونان
‏گردید از طریق امواج پیاپی حملات چادر نشینان سرکوب گردید که توسط قبایل جنگجویی هدایت می‌شد که اغلب به سوی ‏اروپا‏ حرکت می‌کردند، و از جمله آنها ‏هون‌ها‏ و ‏آوارز ترکی‏ بودند.
‏در طی قرن هشتم، گروهی از مردم ترک ‏خزرها‏ بر حوزه آبگیر ‏ولگا‏ در نواحی ‏استپ‏ بین ‏خزر‏ و ‏دریای سیاه‏ حکومت می‌کردند. خزری‌ها با توجه به قوانین، و روحیه آزادی و جهان وطنی خود، اتصال اصلی بازرگانی بین ناحیه بالتیک و امپراتوری ‏مسلمان‏ ‏عباسیان‏ بودند که مرکزحکومتش در بغداد واقع بود. آنها متحدین مهمی برای ‏امپراتوری بیزانس‏ بودند، و جنگهای موفقیت آمیزی را علیه ‏خلیفه‌های‏ ‏عرب‏ به راه انداختند. آنها در قرن هشتم، دین ‏یهودیت‏ را پذیرفتند.
‏نقشه تخمینی فرهنگها دربخش اروپایی روسیه به هنگام ورود وارانجیان
‏اسلاوهای شرقی نخستین
‏موضوع اصلی: ‏اسلاوهای شرقی نخستین‏ اجداد ‏روسی‌ها‏ ‏قبایل اسلاو‏ بودند که براساس تصورکارشناسان موطن اولیه آنها نواحی جنگلی ‏تالابهای رود پریپت‏ بوده‌است. ‏اسلاوهای شرقی نخستین‏ کم کم با مهاجرت به سوی نواحی تخلیه شده از سوی ‏قبایل ژرمنی‏، به صورت دو موج در غرب روسیه ساکن شدند: یکی از ‏کیف‏ به سوی ‏سوزدال‏ و ‏نوروم‏ ، و دیگری از ‏پولوتسک‏ به سوی ‏نوفگرود‏ و ‏روستوف‏ حرکت نمود. از قرن هفتم به بعد اسلاوهای شرقی توده جمعیتی غرب روسیه را تشکیل دادند، و کم کم اما به شکلی صلح آمیز با قبایل ‏فنلاندی-مجاری‏ همچون ‏مریا‏، ‏موروم‌ها‏ و ‏ماشچرا‏ درآمیختند.
‏روس کییفی(Kievan Rus‏')
‏موضوع اصلی: ‏روس کییفی
‏[[روس کییفی در قرن یازدهم|
‏وایکینگ‌ها‏، مردان شمال ‏اسکاندیناوی‏، در غرب اروپا و ‏وارانجیان‌ها‏ در شرق، در ترکیبی از ‏دزدی دریایی‏ و تجارت به بیشتر نواحی شمال اروپا کوچ می‌کردند. در اواسط قرن نهم، آنها به ماجراجوئی در آبراهه‌های شرق ‏دریای بالتیک‏ تا ‏سیاه‏ و ‏دریای خزر‏ پرداختند. ساکنان ‏اسلاوی‏ ساکن دراین نقاط ، وارانجیان‌ها را به عنوان محافظان خود اجیر نمودند. بر طبق ‏تاریخ اولیه روسیه کییفی‏، یک شخص وارانجیانی به نام Rurik‏ که حاکم منتخب Konung‏ یا Knyaz‏ در نوگورود حدود سال ۸۶۰ بود پیش از جانشینان خود به سوی جنوب حرکت نمود و قلمرو خود را تا کییف گسترش داد که پیشتر تحت سیطره خزری‌ها قرار داشت. بنابراین، اولین حکومت اسلاوی شرقی، ‏روسی کییفی‏، در امتداد دره ‏رود دنیپر‏ در قرن نهم پدید آمد. گروهی هماهنگ از حکومتهای شاهزادگان با منافع مشترک در حفظ تجارت در طول مسیرهای این رودخانه در روسیه کییفی ‏مسیر بازرگانی خز، موم، و بردگان‏ را بین اسکاندیناوی و امپراتوری بیزانس در امتداد ‏ولخف‏ و دنیپر کنترل می‌کرد. نام روسیه به همراه کلمات Ruotsi‏ در‏فنلاندی‏ و Rootsi‏ در ‏استونی‏ که از سوی برخی ازدانشمندان یافت شده به کلمه Roslagen‏ نسبت داده می‌شود. مفهوم کلمه Rus‏ مورد بحث است، و دیگر مکاتب فکری آن را به ریشه‌های اسلاویک یا ‏ایرانی‏ ارتباط می‌دهند. (نگاه کنید به ‏ریشه شناسی Rus‏ و مشتقات آن‏ ) تا پایان قرن دهم، اقلیت Old‏ Norse‏ در میان مردم اسلاوی به وجود آمده بود که همچنین در راستای حملات مکرر برای غارت ‏تزارگراد‏ یا ‏قسطنطنیه‏، تحت تأثیرات ‏زبان یونانی‏ و‏مسیحی‏ قرار می‌گرفت. یکی از چنین مبارزاتی در طول حیات ‏دروژینا‏ رهبر برجسته اسلاوی ‏اسویاتوسلاو اول‏ رخ داد که او به جهت سرکوب کردن قدرت خزری‌ها بر رود ولگا مشهور است. درحالی که ثروتهای ‏امپراتوری بیزانس‏ درحال نزول بود، فرهنگ آن پیوسته تحت تأثیر توسعه روسیه در قرون سرنوشت ساز خود قرار داشت. درمیان دستاوردهای پابرجای روسی- کییفی ، فرقه مذهبی اسلاوی ‏ارتودوکس شرقی‏ است که به شدت تحت تأثیر تجزیه فرهنگهای بیزانسی و اسلاوی قرار داشته و فرهنگ روسیه را برای هزاره بعدی تعریف نمود. براساس دستور رسمی ‏تعمید‏ از سوی ‏ولادیمیر اول‏ به اهالی کییف، این ناحیه در سال ۹۸۸ دین ‏مسیحیت‏ را پذیرفتند. چندسال بعد، اولین مجموعه قوانین Russkaya‏ Pravda‏ارائه‏ گردید. از همان ابتدا ، حاکمان کییفی از الگوی بیزانسی تبعیت کردند و کلیسا را حتی در مورد درآمدهایش به خود وابسته نمودند به نحوی که کلیسا و حکومت روسیه همواره با هم ارتباط تنگاتنگ داشتند.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.